ПРОЈЕКАТ ,,ВЕЛИКИ ЛОВ НА БИЉКУ” У ОКВИРУ ЕКО–ШКОЛE
- Oд ове школске године у Еко-школама у Србији започето је са реализацијом Тојотиног едукативног пројекта ВЕЛИКИ ЛОВ НА БИЉКУ.
- Главни циљ пројекта је образовати децу о биолошкој разноврсности,њеној важности,и подстаћи их да позитивно делују на том пољу.Учење кроз игру.
- РЕЗУЛТАТИ УЧЕЊА:
-Научити да се распознају и именују неке обичне биљке и распознавање делова биљке.
-Уочавање да се неке биљке (и животиње) могу пронаћи на неким местима, а не и на другим.
-Разумевање различитих услова живота у различитим стаништима.
-Разумевање да се биљке прилагођавају чиме се боље уклапају у своју околину.
-Разумевање да станишта могу бити изгубљена и да их треба сачувати. Биљке могу бити истребљене ако се њихово станиште уклони а ми можемо да чувамо семе ако се то догоди.
*У пројекат су укључене 3 узрасне групе.
,,ИЗВИЂАЧИ“-ученици 1.разреда (траже биљке које расту у локалној средини, уочавају сличности и разлике из различитих станишта, прикупљју узорке и проучавају их у оквиру једноставних експеримената).
,,МИСЛИОЦИ“-ученици 2.разреда.Деца истражују како гајимо и како користмо биљке.
,,САКУПЉАЧИ“-ученици3.разреда (сакупљају биљке,бележе своја запажања о томе како су се биљке прилагодиле средини у којој живе, пресују биљке и праве хербаријум).
Поред ових активности по узрасту ученици имају и заједничке активности које су претежно реализоване.
У пројекат су се укључили учитељи са својим ученицима: Стевка Лазовић, Анка Џамбасовић, Рада Глишовић, Наташа Меловић, Петар Јевремовић и Зорица Грујичић.
АКТИВНОСТИ КОЈЕ СУ РЕАЛИЗОВАНЕ:
1.Попуњени иницијални упитници на почетку пројекта о биодиверзитету и врстама биљака/животиња-колико ученици познају своје окружење.
2.МАПИРАЊЕ-израда макете, мапе или карте школског дворишта и окружења школе са зеленим површинама и биљкама које се на њима налазе.
-упућивање ученика у начин израде карте и садржаје које би требало унети; осмишљавање и израда листе ознака и симбола, излазак у школско двориште, шетња и посматрање целог подручја, бележење датума и временских прилика, фотографисање, израда карте станишта у учионици.

3. Израда ID КАРТИЦА:
ID картице садрже основне информације ( фотографије и основне податке о биљним врстама из школског окружења).



АКТИВНОСТ 1: „ШЕТЊА РАЗМИШЉАЊА“










АКТИВНОСТ 2: ПРЕСОВАЊЕ

ОШ „Димитрије Туцовић”, Чајетина, ученици првог разреда
АКТИВНОСТ 1:
„Шетња размишљања”

Здраво!
Поздрав свим члановима „Toyota” програма од II4 са Златибора. Најбржи живи air-поштар, наш сиви соко, однеће поздраве и Карпи у Велику Британију. верујемо да ће наше активности (због тога смо и део великог тима), кроз Дарвинову, а нашу „Стазу размишљања”, допринети успеху пројекта, а нама осигурати узбудљиво истраживање, како би више и боље упознали свет природе око себе.
Између два снега, оног зимског и овог пролећног, жељно ишчекујући да вегетација, коначно, крене, а ми започнемо дружење са биљним светом, пошли смо у Шетњу размишљања. Време нам баш није ишло на руку, али користећи стечена знања о природи и биљкама, на часовима Света око нас, шетња је била права истраживачка авантура. Трагали смо за разноврсним биљкама и прикупили узорке које смо искористили за израду одељенског хербаријума. Шетали смо и посматрали, посматрали и размишљали. У непосредном окружењу школе уочили смо најупорније биљке које су успеле да се изборе са недостатком топлог и сунчаног времена. Некако су се измигољиле. Има боквице, кукурека, шафрана, љубичица, маскачка, јаглика, беле раде, старих шишарки... Око наше школе нема много зелених површина, па нам је и двориште сиромашно биљним светом. Има по која јле, бреза, леска, буква, Панчићева оморика, неколико грмова, али недостаје цвећа. У травици, испред школе, засађено је неколико ружа, али за њих је још рано. Оне својим мирисом и раскошном бојом доприносе да наше двориште изгледа веселије. Красе простор испред наше учионице.
Разврставамо биљке: од ових би направили симпатичан букет и украсили стан, ове би смо смазали за ручак или искористили као зачин, од ове скували укусан чај, направили сиру против кашља или упале грла, направили мелем, привили на болно место, направили мед... Има ту и примерака које би могли искористити за радни сто, фотељу или секин креветац.
Лепо нам је док шетамо. Освежавамо свој ум, боље размишљамо, природа нас опушта. Шаренило позитивно утиче на наше расположење и напуни нам око, а разноврсни мириси голицају наше чуло мириса и изазивају пријатност. Природа без биљака била би једнолична и досадна; било би као плод без семена. Не би имала живота, јер из семена ниче нови живот.
За време наставе, у природи смо кад год нам се укаже прилика. И ова шетња је била одлична! Посматрали смо, уочавали, загледали, завиривали, чепркали, повезивали знања, размењивали мишљења и заједно закључивали.
До новог задатка поздрав од веселог II4!
Руководилац пројекта: Стевка Лазовић